Početna/Brend, Franšiza/Kako zaštititi poslovanje restorana?

Kako zaštititi poslovanje restorana?

Ako se bavite uslugama pripreme i posluživanja hrane i pića onda ste vrlo vjerojatno čuli za SUBWAY.  Iako SUBWAY nema još otvoren restoran u Republici Hrvaskoj, od 1995. godine pod brojem Ž950200 ima registrirani verbalni žig za znak SUBWAY u razredu 42 i to samo za restorantske usluge. Subway je jedna od najbrže rastućih franšiza na svijetu koja ima 44,882 restorana u 112 zemalja, samo u Sjedinjenim Američkim Državama ima 26.646 restorana.

[1]

Restorani SUBWAY prepoznatljivi su u cijelom svijetu poznati su po svojim jedinstvenim sendvičima. Posebnost politike posluživanja gostiju u restoranima SUBWAY je da će Vaš sendvič osoblje restorana  pripremiti  pred vašim očima.

ZAŠTITA SENDVIČA

Lanac restorana  SUBWAY u stvari funkcionira u sustavu franšize. Oni koji su imali prilike pojesti sendvič pripremljen u  restoranu SUBWAY znaju da kod narudžbe mogu odabrati  vrstu peciva za sendvič i sastojke koji će se staviti u sendvič izrađen po mjeri. Na izboru je tamno ili bijelo pecivo, s velikim izborom raznih dodataka i začina kao što su sir, masline, origano, sezam, sjemenke lana i drugo, dakle široki izbor zdravih namirnica.

Prema wikipediji  1965. godine osnivač Subwaya sedamnaestogodišnji Fred DeLuca je posudio od svojeg prijatelja 1.000 američkih dolara kako bi otvorio sendvič bar. Na web stranici subway.com se navodi da je prvi dan pokretanja posla prodano  312 sendviča. Toga se sigurno ne bi u Hrvatskoj postidio niti jedan poduzetnik.  Poslovni koncept koji je pretvoren u SUBWAY franšizu generirao je stabilni rast poslovanja u više od  50 godina postojanja.  Samo ime nastalo je kao kovanica riječi SUBMARINE i WAY, zato što su se sendviči radili iz dugoljastog peciva koje je bilo nalik podmornici (na engleskom jeziku submarine znači podmornica). Oni stariji se sjećaju da je u našim krajevima najsličnije tome bio pariški kruh rezan po pola

Danas u svijetu SUBWAY ima više restorana nego McDonald.

Dakle na Vama je da osmislite dobar naziv za ime Vašeg restorana, zaštitite žig ,  smislite poslovni model, organizirate poslovanje, ponudite tržištu kvalitetnu i ukusnu hranu i nakon nekoliko uspješnih godina pretvorite to poslovanje u franšizu, te dok drugi rade za Vas i prema Vašem poslovnom konceptu Vi ubirete novac. Vaš uspjeh neće zasigurno izostati.

 

Na web stranicama http://subwayhrvatska.com/ u ponudi je mogućnost sklapanja franšiznog ugovora.

ZASTITA IMENA

Izvori:

[1]https://en.wikipedia.org/wiki/Subway_(restaurant)

Zahtjev za ponudom
Dogovorite savjetovanje