Komercijalizacija izumaIzumili ste nešto novo i imate osjećaj kako je pred Vama velika planina kojoj niti ne vidite vrh? Ne znate kuda i kako krenuti da biste stigli na vrh, niti koju opremu ponijeti sa sobom da Vam bude od pomoći i koristi na putu do vrha? Znate samo da želite stići na taj vrh i ponosno pogledati prema dolje, prema mjestu odakle ste krenuli. Da, upravo takav osjećaj imaju izumitelji koji trebaju svoj izum staviti na tržište i pri tome nešto i zaraditi. Javlja Vam se tisuću pitanja što učiniti, u kojem smjeru krenuti, što napraviti prije, a što ostaviti za kasnije, koga pitati za savjet, gdje pronaći novac za pokretanje proizvodnje i još hrpe drugih pitanja.

Prvi korak u komercijalizaciji Vašeg izuma je ostvarenje njegove zaštite. Za neke izume nije nužno u početku izvršiti zaštitu patentom, posebno u fazi kada testirate proizvod ili ga izlažete na određenim međunarodnim sajmovima. Jednom kada ste poduzeli potrebne radnje da Vaš izum zaštitite patentom ili drugim oblicima zaštite, možete krenuti na istraživanje i segmentaciju Vašeg ciljanog tržišta. Tržište se može istražiti na veći broj načina, a dobro poznavanje tržišta je neophodan preduvjet u izradi marketinškog plana i ključ za donošenje ispravnih odluka. Nakon toga potrebna je segmentacija tržišta kojom ćete ustanoviti tko su Vaši kupci i kakve su im navike, a sve ovisno o tome da li je Vaš proizvod namijenjen za potrebe industrije ili pak se radi o fizičkim osobama koje možda imaju potrebu za Vašim proizvodom na mjesečnoj, godišnjoj ili višegodišnjoj osnovi. Te informacije su Vam potrebne kako biste znali oblikovati način pristupa potencijalnim kupcima, tako da uz što manje uloženih sredstava pridobijete što veći broj kupaca.

Da biste znali s kojom cijenom proizvoda možete izaći na tržište, i to takvom cijenom za koju će postojati interes kupaca s jedne strane, a s druge strane da postoji i Vaš interes da nešto zaradite, potrebno je izraditi kalkulaciju stavljanja proizvoda na tržište. Vodite brigu da se od početka predstavljate potencijalnim partnerima, investitorima i kupcima kroz određeni identitet koji će oni povezivati s Vama i Vašim proizvodom, a to činite iz više razloga. Da biste stavili Vaš izum u obliku proizvoda na tržište, potrebno je da se organizirate kroz određeni pravni oblik društva ili organizacije koja može stavljati proizvode na tržište. Najuspješniji proizvodi prodaju se pod određenim zaštićenim imenom, takozvanim registriranim žigom. Budite i Vi dio uspješnih, te naziv Vašeg proizvoda zaštitite žigom. Prvi korak je ostvariti zaštitu žigom u Republici Hrvatskoj, a potom, ukoliko komercijalizacija proizvoda dobro krene, proširiti zaštitu žiga i na druga tržišta. U fazi patentiranja nije potrebno imati izrađeni prototip proizvoda i dokazati sve elemente njegove funkcionalnosti. Međutim, jednom kada ste podnijeli prijavu patenta, nema više razloga da Vaš izum ne pretvorite iz mentalne zamisli i modela u stvarni prototip proizvoda. To možda neće biti najsavršeniji proizvod i upravo onakav kako ste ga Vi zamislili, ali jednom kada bude gotov, moći će Vam poslužiti da testirate moguće nedostatke i provedete potrebna poboljšanja. Ne manje bitno je izložiti izum na sajmovima inovacija, kao što su npr. INOVA – budi uzor, ARCA, iENA, INST, Inno-Tech Expo, i sl. Prije svega, to Vam daje mogućnost da za relativno mala angažirana sredstva prikupite čim više informacija o potencijalu Vašeg proizvoda.

Kada raspolažete podnešenom prijavom patenta, registriranim žigom i prototipom Vašeg izuma, samo je mašta granica u pogledu toga s kim ćete razgovarati o tome gdje i kada staviti Vaš izum na tržište, te o tome tko ima interesa uložiti u proizvodnju ukoliko nije opcija da sami proizvodite. Tržište uvijek treba dobre proizvode i zna nagraditi one koji takve proizvode ponude tržištu. Ukoliko Vam dobro krene, za očekivati je da ćete licencirati prava na proizvodnju ili prodaju i distribuciju proizvoda na neka druga područja.

Ne zaboravite, jednom kada krenete u komercijalizaciju proizvoda, stjecanje poduzetničkih vještina je vrlo važno. Rijetki se rađaju s tim vještinama, one se stječu tijekom života, zato ne brinite ukoliko ne znate pročitati račun dobiti i gubitka ili ne razumijete što je troškovno knjigovodstvo ili Internet marketing.

Vaš uspjeh će biti mjera Vaše upornosti!

Veličina teksta

  • A  A  A  

Prijavite se na naš newsletter i redovito primajte novosti iz svijeta industrijskog vlasništva:

PRETVORITE VAŠE IDEJE U VRIJEDNU IMOVINU

NAZOVITE VEĆ DANAS NA 040/499 401