Žigom se može zaštititi svaki znak koji se može grafički prikazati kao što su riječi, uključujući osobna imena, crteže, slova, brojke, oblike proizvoda ili njihova pakiranja, trodimenzionalne oblike, boje, kao i kombinacije svih naprijed navedenih znakova, pod uvjetom da su prikladni za razlikovanje proizvoda ili usluga jednoga poduzetnika od proizvoda ili usluga drugoga poduzetnika. Međutim, žigom se mogu štititi i mirisi, zvukovi i melodije.
Logo, ime, simbol ili znak kojim ste označili proizvod ili uslugu najbolje je zaštititi podnošenjem nacionalne prijave žiga u Republici Hrvatskoj. Ako proizvode i usluge plasirate na tržište Europske unije onda svakako trebate zaštiti žig Europske unije (ranije pod imenom registered comunity trademark) ili skraćeno EUTM. Za one koji posluju i na drugim tržištima potrebno je provesti zaštitu žiga podnošenjem međunarodne prijave žiga obzirom da je takav postupak povoljniji nego registrirati žig u pojedinačnom postupku u svakoj državi. Jednom kada registrirate žig, s ponosom ćete uz svoj proizvod ili uslugu moći staviti TRADEMARK®.
Razdoblje zaštite registriranoga žiga u Republici Hrvatskoj traje deset godina računajući od datuma podnošenja prijave za registraciju žiga. Registracija žiga može se produžavati neograničen broj puta, i to za razdoblja od po deset godina.
Registrirani žig nositelju daje isključiva prava da nositelj žiga spriječi sve treće strane da bez njegova odobrenja u trgovačkom prometu rabe:
1. svaki znak koji je istovjetan s njegovim žigom u odnosu na proizvode ili usluge koje su istovjetne s onima za koje je žig registriran,
2. svaki znak kad, zbog istovjetnosti s njegovim žigom ili sličnosti njegovu žigu i istovjetnosti ili sličnosti proizvodima ili uslugama obuhvaćenima tim žigom i tim znakom, postoji vjerojatnost dovođenja javnosti u zabludu, što uključuje vjerojatnost dovođenja u svezu toga znaka i žiga,
3. svaki znak koji je istovjetan s njegovim žigom ili sličan njegovu žigu u odnosu na proizvode ili usluge koji nisu slični onima za koje je žig registriran, kad taj žig ima ugled u Republici Hrvatskoj i kad uporaba toga znaka bez opravdanoga razloga nepošteno iskorištava razlikovni karakter ili ugled žiga ili im šteti.
Nadalje, nositelj žiga u slučaju istovjetnosti s njegovim žigom ili sličnosti njegovu žigu i istovjetnosti ili sličnosti proizvodima ili uslugama obuhvaćenima tim žigom i tim znakom, a kada postoji vjerojatnost dovođenja javnosti u zabludu, što uključuje vjerojatnost dovođenja u svezu toga znaka i žiga, može zabraniti i sljedeće:
– isticanje znaka na proizvodima ili njihovim pakiranjima,
– nuđenje proizvoda, ili njihovo stavljanje na tržište ili skladištenje u te svrhe pod tim znakom, ili nuđenje ili pružanje usluga pod tim znakom,
– uvoz ili izvoz proizvoda obilježenih tim znakom,
– uporabu znaka na poslovnim dokumentima i u reklamiranju
PRETVORITE VAŠE IDEJE U VRIJEDNU IMOVINU
NAZOVITE VEĆ DANAS NA 040/499 401